یکی از مزیت بازی های سه بعدی نسبت به دو بعدی برای بازیکنان آن است که فضای بازی را دقیق تر حس می کنند و خود را طبیعی تر در فضای بازی و در ارتباط با دیگر کارکتر ها تجسم می کنند. حالا تصورش را بکنید که این واقعیت کمی بیشتر ملموس شود و شما بتوانید در حین انجام بازی در یک درگیری چاقو بخورید و یا مورد اصابت گلوله قرار بگیرید!
یک گروه تحقیقاتی به نام Kajimoto از دانشگاه ژاپن، یک وسیله طراحی کرده اند که می تواند احساس فرو رفتن یک شی نوک تیز مانند چاقو در بدن یا برخورد یک گلوله را برای فرد شبیه سازی کنند. آنها با کمک گرفتن از مکانیزم یک ویبراتور، این شبیه سازی را انجام می دهند.
در واقعیت چنین است که اگر دو نقطه از سطح پوست در یک لحظه از زمان لمس شود، فرد احساس می کند که فاصله بین این دو نقطه نیز لمس شده است. در این دستگاه نیز همین اتفاق رخ می دهد. با تکنیک ضربه زدن، دو نقطه از سطح پوست به صورت همزمان تحریک می شود. به دنبال آن فرد احساس می کند که شی ای از این دو نقطه عبور کرده است. برای مثال مورد اصابت ضربه چاقو و یا گلوله قرار گرفته است.
این دستگاه در ارتباط با یک لپ تاپ کار می کند. در دموی ساخته شده تنها کافی است که کف دست خود را در تماس با این دستگاه قرار دهید. این دستگاه با استفاده از شبکه کنترل بی سیم وای فای، دست را حس می کند. اکنون می توانید کف دست خود را به سمت چپ و یا راست حرکت دهید. در شبیه سازی انجام گرفته توسط این دستگاه و نرم افزار آن، ناگهان شاهد آن هستید که یک گلوله سیاه از بالای صفحه نمایشگر رها می شود و با تحریک کف دست و پشت کف دست این احساس را در شما به وجود می آورد که گلوله از کف دست شما عبور کرده است.
شدت و ضعف وضعیت شبیه سازی از صفر تا حداکثر توانش قابل تنظیم است و فرد می تواند برخورد گلوله را با شدت متفاوتی احساس کند. جالب آنجا است که تمامی این اتفاقات تنها در یک دهم ثانیه رخ می دهد.
از این تکنولوژی می توان در طراحی بازی های مختلف جهت ایجاد درگیری بین کارکترها و بازیکن استفاده کرد و احتمالا در آینده لباس های مخصوصی تولید می شوند که قادر به ایجاد این احساس هستند تا لذت کشته شدن! و زخمی شدن در حین بازی احساس شده و بتوان در فضای مجازی طعم زد و خرد را بیشتر چشید. البته به شرطی که بتوانیم اسم آن را لذت زخمی شدن بگذاریم.